Welcome to New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bettina - WaarBenJij.nu Welcome to New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bettina - WaarBenJij.nu

Welcome to New York

Door: Bettina

Blijf op de hoogte en volg Bettina

17 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Maandagochtend 9 september - of zeg maar gerust zondagavond - is het dan eindelijk zover. Op naar Schiphol en de reis begint. Afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk, maar ik heb ik het vliegtuig een hoop leuke en lieve berichtjes en leuke verhaaltjes gelezen. Thanks guys!

Mijn eerste bestemming is New York, of eigenlijk Manhattan want in de andere delen van New York ben ik niet geweest (ik ben niet verder gekomen dan halverwege de Brooklyn Bridge). Deze week is tevens mijn eerste Amerika-ervaring en die is zeker positief. In Manhattan zijn er altijd overal mensen, of je nu overdag of 's nachts ergens loopt, op Times Square, in een park of in een gewone straat. Dat is wel even wennen, vooral als je last hebt van een jetlag en dus af en toe een beetje moe bent. Een beetje chillen in Central Park kan dan geen kwaad. Honden en kinderen worden er in groepjes uitgelaten, kleine kinderen blijven aangelijnd.

De mensen in New York vind ik erg vriendelijk en behulpzaam. Sta je met je camera klaar om een plaatje te schieten, ze bieden meteen aan een foto van jou te nemen. Zoek je op de kaart naar het dichtsbijzijnde metrostation, dan vraagt er alweer iemand of hij je de weg kan wijzen. Super goede straatartiesten trouwens in de metrostations! Ik heb maar een paar keer "God bless America" horen zeggen, dus dat valt best mee. New York is ook een stuk schoner en groener dan ik verwacht had. De eerste helft van de week is het behoorlijk warm met temperaturen boven de 30 graden. De tweede helft is het wat koeler met temperaturen van rond de 20 graden. Over het algemeen heb ik over het weer niets te klagen.

Het verblijf in het hostel - op loopafstand van Central Park en (als je de tijd hebt) Times Square - is ook prima bevallen. Er verbleven veel leuke mensen en we waren van alle gemakken - keuken, wifi, kluisjes, etc - voorzien. Vooral met een Braziliaanse die in het stapelbed onder mij sliep heb ik veel samen gedaan, wat erg gezellig was. Ook heb ik al vele uitnodigingen op zak om mensen op plekken over de hele wereld te bezoeken. Het enige nadeeltje is het gebrek aan privacy, maar over het algemeen heb ik daar niet zoveel last van.

Samen met mijn nieuwe vrienden uit het hostel, heb ik een ontzettend leuke week gehad! Ik heb toch wel een hoop toeristische trekpleisters bezocht, zoals het 9/11 Memorial, het Vrijheidsbeeld, het Empire State Building, het Museum of Modern Art, Brooklyn Bridge en een Broadway Musical (Chicago, super tof!). Times Square, China Town en Little Italy vielen ook erg in de smaak, zowel letterlijk als figuurlijk. Vooral tijdens het San Gennaro festival kon het niet op wat lekkere hapjes betreft. Helaas heb ik me bij het shoppen moeten inhouden, want ik heb nog even te gaan. Geen nieuwe Manolo's voor mij dus. Een selectie van de gemaakte foto's zal ik bijvoegen.

Tijdens deze week heb ik ook mijn verjaardag uitgebreid gevierd. Op vrijdag begonnen met een hapje en drankje met Kelly (mijn Braziliaanse vriendin van het hostel), Danchen (een van mijn dansmaatjes uit Utrecht, die toevallig ook in New York was) en Chris (een vriend van Danchen uit Chicago). Daarna dolen door Meatpacking District op zoek naar een leuke club. Onderweg komen we drie gezellige Mexicanen tegen, die zich bij ons aansluiten. Uiteindelijk zijn we in de tuin van een restaurant beland, waar we konden dansen en drinken en een dj de sfeer er goed inhield. Ik heb daar een super avond gehad. De volgende dag ben ik 's avonds met andere mensen van het hostel naar een club gegaan, waar ik opnieuw een zeer geslaagde avond had!

  • 18 September 2013 - 19:29

    Josephine Drenth:

    Leuk verslag van jou eerste week in New York.
    Hoop dat je ook met het vervolg van je reis zulke goeie ervaringen krijgt.
    Geniet in San Francisco.

  • 20 September 2013 - 10:47

    Wil Van Krimpen:

    Hoi Bettina,

    Geweldig dat we op deze manier mee kunnen genieten van jouw reis.
    Leuk verslag en mooie foto's waardoor je echt een goede indruk krijgt
    van de wereld waarin jij op dit moment verblijft.
    Nog heel veel plezier gewenst.

    Groeten uit het regenachtige Nederland van Ger en Wil.

  • 22 September 2013 - 21:58

    Patty:

    Lieve Betty,

    Lees nu pas jouw reisverslag, leuk!
    De volgende keer moet je even een link plaatsen op je FB, dan zullen meer mensen je blog lezen :)

    Enjoy! X

  • 23 September 2013 - 03:23

    Bettina :

    Het was niet gelukt om een link te plaatsen, ik zal het volgende keer nog eens proberen. X

  • 23 September 2013 - 18:56

    Iris:

    Hey party girl!! Klinkt super leuk allemaal! Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, kunnen we lekker meegenieten! Hier regent het alleen maar dus geniet ervan!

  • 23 September 2013 - 18:57

    Iris:

    Patty je kan je aanmelden voor de email alert.. dan krijg je een melding als betty wat plaatst ;)

  • 08 Oktober 2013 - 13:28

    Regine:

    Goed idee Patricia en Iris! Ik heb via FB je link ontdekt Betien en zal me gelijk aanmelden voor de mailingslist. Top verhaal Betien en leuke foto's!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettina

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 11636

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 22 Juni 2014

Bettina rond de wereld

Landen bezocht: