West coast adventures - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bettina - WaarBenJij.nu West coast adventures - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bettina - WaarBenJij.nu

West coast adventures

Door: Bettina Drenth

Blijf op de hoogte en volg Bettina

08 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Drie weken geleden vloog ik naar San Francisco met hoge verwachtingen. Deze verwachtingen zijn zeker waargemaakt. Ik voel me helemaal thuis in San Fran! Het hostel waar ik twee weken heb verbleven bevindt zich in de wijk North Beach. Deze wijk wordt ook wel aangeduid als Little Italy. Het stikt hier van de Italiaanse restaurants, die helaas niet allemaal even heerlijke gerechten serveren. Andere herkenningspunten van de wijk zijn de vele stripclubs en goede boekenwinkels. Klinkt misschien een beetje als een rare combinatie, maar hier is dat heel normaal.

Ik heb zo'n beetje de hele stad verkend, waaronder Fishermans Wharf, Golden Gate Bridge, Golden Gate park, Coit hill, Chinatown, downtown, and so on. Ik heb me geen dag verveeld en veel met medereizigers en locals gesocialized. De tweede week van mijn verblijf hier kreeg ik bezoek van Karin. Wij hebben toen onder andere Alcatraz bezocht (the night tour) en gefietst naar Sausolito aan de andere kant van de Golden Gate Bridge. Verder hebben we heerlijk gegeten in de oude hippiewijk Haight Ashbury en gefeest in Castro, the gay district.

Na Karin's vertrek wilde ik graag een bezoek brengen aan Grand Canyon, eventueel in combinatie met Las Vegas en/of Los Angeles. Enig onderzoek leidde tot de conclusie dat een auto of motor huren in mijn eentje te duur uit zou vallen, dus ik heb even rondgevraagd en heb overwogen met twee anderen zuidwaarts te rijden in hun huurauto, hoewel hun reistempo mij iets te laag lag, omdat mijn volgende vlucht binnen twee weken weer uit San Francisco zou vertrekken. Uiteindelijk heb ik besloten in plaats daarvan een bustour te boeken.

Met een groep van 30 mensen zijn wij in een touringcar gedurende 7 dagen van hot naar her gescheurd. Op het programma stonden een aantal national parks, zoals Yoshua Tree, Pinnacles, Death Valley en last but not least Grand Canyon. Toen wij de derde dag van onze trip in Yoshua Tree ontwaakten - waar we hebben geslapen in de open lucht onder een prachtige sterrenhemel - bleek echter dat alle nationale parken tot nader order gesloten waren in verband met een government shutdown. We werden meteen met de neus op de feiten gedrukt toen de toiletten in Yoshua Tree per direct werden afgesloten.

De nationale parken zijn tot op heden nog gesloten. Gelukkig konden we uiteindelijk Grand Canyon wel bezoeken, omdat het westelijke gedeelte, dat in handen is van de native Americans, geen national park is. De andere bestemmingen werden ingewisseld voor een state park en hot springs. Daarnaast hebben we een avond in Las Vegas doorgebracht en hebben we diverse kleinere plaatsen in Utah, Arizona en California aangedaan. Daarnaast waren er nog de stops bij de oceaan en andere plaatsen waar we een duik konden nemen. Al met al heb ik een ontzettend leuke week gehad, prachtige dingen gezien en ook hier weer veel leuke mensen ontmoet. Mogelijk zelfs een reisgenoot voor Peru en Bolivia in november.

Een dag na terugkomst in San Fran ben ik met een aantal nieuwe vrienden van de bustour naar het Hardly Strictly Bluegrass festival geweest, een gratis festival in het Golden Gate park, dat naar ik heb begrepen jaarlijks maar liefst 250.000 bezoekers trekt. De muziek sprak mij niet echt aan, maar de atmosfeer des te meer. Wij zaten op een heuvel tussen hippies en hipsters die in bomen klommen en genoten van hun joints of marijuana brownies. Gezellige boel en erg relaxt. Eigenlijk wel typerend voor deze stad waar alles zoveel relaxter is dan het meer zakelijke/gehaaste New York. Een belangrijke overeenkomst is echter de vriendelijkheid van de mensen, die ik tot nu toe in alle plaatsen die ik in Amerika heb bezocht heb ervaren.

  • 08 Oktober 2013 - 13:25

    Regine:

    Leuk verhaal Betien! Geweldig om je avonturen te lezen en te bekijken! X Regine

  • 08 Oktober 2013 - 18:22

    Aniek:

    Leukleukleuk! Blijf schrijven! Enne de hypotheek is rond, dus de volgende x als je komt is t in ons nieuwe paleisje!

  • 08 Oktober 2013 - 18:26

    Nienke:

    Haha, Betty op bustour! Leuk verslag. xxx

  • 08 Oktober 2013 - 19:53

    Iris:

    Leuk om weer van je te horen!! Zet je ook meer foto's online? Grand canyon zag er mooooi uit!! De vriendelijke Amerikaan is niet nep dus? Miss you!!

  • 08 Oktober 2013 - 20:42

    Tineke Miedema:

    Fijn om te lezen dat je zo geniet van alles!

    Lieve Bettina wij zien alweer uit naar je volgende verslag

    Liefs Piet en Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettina

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 11635

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 22 Juni 2014

Bettina rond de wereld

Landen bezocht: