Alles is Pura Vida in Costa Rica - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Bettina - WaarBenJij.nu Alles is Pura Vida in Costa Rica - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Bettina - WaarBenJij.nu

Alles is Pura Vida in Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Bettina

25 Oktober 2013 | Costa Rica, Quepos

Vandaag pak ik de bus naar Panama. Om er zeker van te zijn dat ik de bus zou halen, was ik om 8 uur ´s ochtends op het busstation in Quepos. Daar blijkt dat ik gister een ticket had moeten kopen. Voor vertrek in de middag waren er nog wel tickets, dus nu zit ik in een internetcafé te wachten. Is niet erg, want ik heb het motto van de tico´s (Costa Ricanen) overgenomen: pura vida! Pura vida betekent lekkerlijk puur leven, maar heeft hier een veel bredere betekenis. Je kunt iedere begroeting vervangen door ´pura vida´ om te zeggen dat alles goed gaat. Heerlijk positief dus en je hoort het constant om je heen.

Costa Rica is een prachtig land. Het is nu regenseizoen en er zijn dan ook weinig toeristen, maar alles is wel super mooi groen! Qua temperatuur is het nog steeds heerlijk en omdat het hier vroeg donker en ook vroeg weer licht wordt, is het iedere dag vroeg opstaan. Voordeel daarvan is dat het tot halverwege de middag meestal in ieder geval nog droog is. De natuur is heel divers en het hele land is zo ongeveer bezaaid met bossen, vulkanen, watervallen, etc. Je kijkt je ogen uit! Ik heb een aantal nationale parken bezocht, waaronder gister nog het nationaal park Manuel Antonio. Ik verwijs naar de foto´s!

De eerste dagen van mijn verblijf in Costa Rica heb ik in San Jose doorgebracht. San Jose zelf is niet zo boeiend, maar gelukkig was een tico die ik in het vliegtuig had ontmoet zo vriendelijk om mij de Poaz vulkaan en prachtige waterfall garden te laten zien.

Na een paar dagen ben ik vertrokken naar Tamarindo in het zuidwesten om een week lang Spaanse les te volgen. Best pittig om een nieuwe taal te leren, maar het begin is er. Daarnaast heb ik mijn PADI open water (duik)certificaat gehaald in Tamarindo. Wat zag het er onder water prachtig uit! Ik wacht nog op de foto´s die iemand anders met zijn onderwatercamera heeft gemaakt. Haaien, roggen, schildpadden, tropische vissen en het geluid van een walvis, maakten mijn eerste duikervaringen onvergetelijk!

Na Tamarindo ben ik samen naar Monte Verde afgereisd. Daar hebben we het zeer speciale cloudforest (nevelbos) bezocht en een ochtend door het bos gevlogen langs de canopy kabels. Ook dat was een erg leuke ervaring. Filmpjes staan op facebook. Na een paar dagen was het hoog tijd om weer naar de (Pacifische) kust te gaan, omdat het in het binnenland vrijwel iedere dag urenlang regent en aan de kust soms een paar uurtjes en soms niet. In Manuel Antonio heb ik dan ook vooral van de zon genoten en van de prachtige zonsondergangen!

Na Panama ben ik van plan om de caribische kust van Costa Rica nog aan te doen. Daarover later dus meer.

  • 27 Oktober 2013 - 02:06

    Regine:

    Spaanse leren en je PADI behalen; goed bezig!! En wat een mooie foto's! Wederom een leuk verhaal Betien! Houd ons op de hoogte! :-) X Regine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettina

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 11615

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 22 Juni 2014

Bettina rond de wereld

Landen bezocht: